torsdag 12 november 2009

Dumdum baconsnuvspruta!


Arm - ont.
Huvud - ontont.
Möjligtvis feber - ajajaj.
Plugg bara plugg - uschligaste uschduschar som finns.
Huvud - ondare än ont!

Jag har kommit på två mer eller mindre uppbenbara saker jag redan visste... tror jag.
1: Jag avskyr sprutor och läskiga sjuksköterskor på sjukhus/sjuksystrar på skolor.

Sjukmänniskan: Du är fjorton år.

Jag: Mm...

Sjukmänniskan: Vuxenålder eller?

Jag: Äh... Mm?

Sjukmänniskan: Nästan i alla fall.

Jag: ...

Sjukmänniskan: En såndär fjortis (med o:et utalat som ett o, inte ett å)

Jag: Aha?...

*Sjukmänniskan fixar med sprutan*

Sjukmänniskan: Fast inte så kaxig va? *Vänder sig mot mig med sprutan i handen*


Uga uga booga!

Nä, det räckte väl att jag tvingades gå dit ensam...


2: Datorn är tråkig... och jag gillar min nya stol...


Det var nog allt från mig - och från mitt dunkande huvud. Nu ska jag återgå till att sitta och stirra på datorskärmen och inbilla mig att jag har feber. Vem vet, en dag kanske jag har rätt. Tills dess är det väl bara att önska. Världen kommer ändå att få se mitt sanna jag, någon gång i dess hopbuntade framtid.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hahah, men du vet väl att ordet 'Fjortis' uttalas Fjortis och inte Fjårtis ;) De gör de iaf här i norra Sverige ;D