onsdag 4 november 2009

Hesa mjölkbehov

Exakt som jag känner mig just nu. Hes - men vägrar äta halstabletter, för om jag gör det kommer jag aldrig kunna somna ikväll(sova är en bra sak om man ste upp 5 på morgonen och har planer på att stiga upp 5 dan efter)
Jag är seriöst i behov av mjölk! Jag har redan druckit ett freaking glas men vill bara ha mer och mer och mer! Min hals har fått för sig att den mår bättre av att dricka tonvis med mjölk.

Dieselråttorna har kommit nu.
Hela dvd:n med hela serien. Gissa om jag är glad! Svar: JA! (rör i krämen med höger hand, hej jag heter Sven... Fan... Jag fick Väskdamens och Fotografens låt på hjärnan! Suck!)
För er som undrar om vad Dieselråttorna är så kommer här en beskrivning:

Dieselråttor och Sjömansmöss
En julkalender från 2002 som ligger lilla Juice tätt till hjärtat.
Den handlar om råttorna som bor nere i maskineriet på en båt, och om två människobarn(Ofelia och Philémon) som blir förkrympta av den smartaste, snabbaste, säkraste (snyggaste) råttan; Lucky Closette.
Lucky Closette är livrädd för sitt liv eftersom barnen talat med varandra om att rörledningarna kan frysa till is när skeppet når Sverige. Därför försöker hon förtvivlat stoppa fartyget.
Trassel me'Trunken, den råtta som fått i uppdrag av mäster Estragon att fixa oljepumpen i Södra Tanken, men lyckas bli av med Instruktionsboken.

Det är handlingen i korta drag(Så långt som jag kommit hittills)
Mer information om dieselråttor och sjömansmöss.

Det var allt för mig idag.
Pussokram och Tackohejleverpastej! (Jag vill ha leverpastejmacka!!)

Inga kommentarer: