måndag 7 december 2009

Evigtacksamhetskuld

Utmattad

Mentalt
Och fysiskt

Visst förväntade jag mig att det skulle bli jobbigt
Men så utmattande?
Alla minnena visar ju bara att det var roligt
Ingenting att tänka på
Fast så såg jag ju det ur en helt annan vinkel

Det var jag som blev omhändertagen
Det var jag som skrattade och grät om vart annat
Det var jag som fick hjälpa med att skära min mat
Det var jag som fick hjälpa att klä mig när vi skulle ut
Det var jag som blev hållen i handen över övergångställena

Det var inte jag som tog hand om
Det var inte jag som torkade tårvåta kinder
Det var inte jag skar korvar och raggmunkar
Det var inte jag som fick sätta på skor efter skor, overall efter overall
Det var aldrig jag som höll ett dussintal händer över övergångställena

Fast å andra sidan

Det var aldrig jag som fick hålla någon gullig i knät och läsa Kras, kras om och om igen
Det var jag som fick sitta i ett knä och bli gullad med

Nu har jag lärt mig
Ni gjorde ett enormt arbete
Jag står i evig skuld till er

kära


Dagisfröknar

Japp...
Jag har varit på ett dagis hela förra veckan... Samlat på mig ett antal småförkylningar.

Nu är det slut på det roliga(men utmattande) jobbet... Denna vecka är det Bågar o Pilar som gäller.

(Om någon undrar så är det prao som det här gäller, inte så att jag byter jobb efter bara en vecka... Jag är ju för sjutton gubar endast fjorton och går fortfarande i skolan)

1 kommentar:

tora sa...

Tack juice :D.
Hur är de nu på praoen, förutom tröttsamt XD? <3<3<3