torsdag 4 februari 2010

Upphittad vante




Född med rättigheter


Ja.
Jag är flummig.
Men det är bara för att dagen har varit så himla flummig, och apbra.


Moonae, Får, Dumsak och jag flummade på innan gympan... hehe så mycket att vi kom tio minuter sent... heh.
Men det roliga var vad vi gjorde. Först hade vi ett helfreakat snöbollskrig. Alla mot alla, fast stackars Får saknade vantar och bidde kall om händerna. Fast vi visste ju inte då hur galet kalla vi skulle bli senare.
Sen... SEN. Jadu, då korsade vi en cirka tio meter lång snöhög. Lägg märke till att jag och Moonae hade typ strumpbyxor och kjol(hon hade tunika och jag tyllkjol), Får och Dumsak hade jeans... lyllostarna.

Det var ju enkelt. Hoppa runt, skratta.
Efter det hände vad man borde frukta, fast jag skulle gärna göra om det, vi besteg ett berg. För bredvid skridskobanan finns ett högt berg, med ett rakt stup mot skridskobanan. Det var knähögt med snö. Vi klumsade över hela berget. Skrattade konstant, ramlade, gled ner i snön, ramlade, skrattade, asgarvade och ramlade. Det var stundvis som jag undrade om mina strumpbyxor verkligen var mörk grå, och inte vita så mycket snö som täckte dem.
Mot slutet var vi bara kalla, våta och trötta. Men vi hade fortfarande kul. När vi skulle ner åkte vi tillochmed lite rutschkana på berget. Inte särskilt smart om man har kjol.

Men Gympaläraren blev inte sur över att vi missat allt som var gympa lektionen, vi skulle vara publik till en innebandymatch... men den blev klar snabbare än han trott så därför tog lektionen slut snabbt. Han tyckte det var ett bra initiativ att gå ut i snön.


Sen innan grötslöjden spelade jag, Får och Olycksfågeln Monopol i cafeterian, fast Olycksfågeln var tvungen gå nästan direkt. Ännu mer flumm och skratt. Mina älskade vänner får mig då alltid på bra humör.

Jag tror jag vann tomtmässigt och Får pengamässigt... Vi var tvungna att avbryta lite tvärt när hemkumpan började.


Well that made my day.


Plus att jag fick ett välförtjänt MVG på hemkumpa provet, inte alls skryt säger jag och går visslandes iväg från datorn... Men jag behövde det. Tror att jag failade på SO provet förut i onsdags.
Så, i framtiden har jag bara två uppsatser att skriva, en hög med prov(tror jag) framför mig. Och så klart.
Högvis med flumm.

Nu kommer Kusin Vitamin C snart hit tillsammans med sin far(min farbror). De ska hjälpa min fader att byta motor i segelbåten. Det är synd att jag måste till skolan imorrn, annars älskar jag att vara med på sånt där.




Puss och kram små skummbananisar.

Inga kommentarer: